Halaman

22 February 2014

RM 11,140 untuk murid SK Pulau Redang.

Oleh Aminudin Ismail

GEMBIRA…(dari kiri) Fatma Jasman (8), Umi Natasha Ghazali (12), Faiq Qushairi (12), Siti Nurfatin Johasman (12) dan Nur Aliza Abdullah (11), murid SK Pulau Redang gembira sambil menunjukan wang RM100 yang mereka terima di Majlis Penyampaian Dana Pakaian Sekolah yang diadakan di sekolah itu, semalam.

Seramai 114 murid sekolah itu menerima bantuan di majlis yang disempurnakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Rakit, Bazlan Abdul Rahman.

Rata-rata ibubapa yang ditemui melahirkan rasa gembira dan berterima kasih kepada kerajaan atas penyampaian wang dana itu dan ianya dapat meringankan bebanan mereka bagi membeli pakaian sekolah anak-anak.

Dalam pada itu, dalam ucapanya Bazlan mengharapakan penduduk Pulau Redang terus memberi sokongan kepada kerajaan Barisan Nasional kerana hanya kerajaan BNlah yang mampu membela nasib rakyat di negara ini.

“Kerajaan sentiasa perihatin dengan masalah rakyat dan beberapa dana serta bantuan yang diberikan membuktikan kerajaan bersungguh-sungguh dalam usaha membantu rakyat,” katanya.