Halaman

13 July 2011

Pengendali Piala Monsun dapat kepercayaan MYA.

Oleh: Esah Abdullah

Pengarah Syarikat T-Best Events, Datuk Wan Hisham Wan Salleh telah dilantik sebagai Timbalan Presiden Persatuan Pelayaran Malaysia (MYA) dalam mesyuarat agung persatuan itu yang diadakan di Pusat Maritim, Putrajaya baru-baru ini.

Pelantikan berkenaan dilihat mampu meneruskan kesenimbungan kejayaan kerajaan negeri dalam acara sukan layar peringkat antarabangsa kerana Datuk Wan Hisham merupakan individu yang bertanggungjawab menaikkan nama negara dalam arena sukan tersebut.

Kejayaan Piala Monsun yang diadakan di Pulau Duyong, Terengganu di bawah pengendalian Syarikat T-Best berjaya menarik ramai pelancong ke negeri ini setiap tahun di samping menjana peluang perniagaan kepada rakyat tempatan.

Sementara itu, Datuk Wan Hisham berkata, hasratnya kini adalah untuk mengembangkan sukan pelayaran dan seterusnya mampu memberi manfaat besar kepada rakyat untuk menjana ekonomi.

“Saya amat berbesar hati dengan pelantikan ini, dan kejayaan mengendalikan Piala Monsun akan dikongsi bersama semua pihak untuk menjayakan sukan kapal layar pula,” kata Pegawai Pembangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) Ladang, Kuala Terengganu.