Halaman

28 August 2011

MBNT anjur majlis berbuka puasa

Oleh: Amirullah Othman



Kira-kira 250 orang, sebahagiannya terdiri daripada belia menghadiri majlis berbuka puasa anjuran Majlis Belia Negeri Terengganu (MBNT) bersama Agensi Pembangunan Masyarakat Negeri Terengganu, di Marang Village, Kelulut, Marang malam kelmarin.

Pengerusi MBNT, Encik Mat Yusof Mat Ali, dalam ucapan pada majlis itu merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada pimpinan belia seluruh negeri yang sanggup hadir dari jauh untuk sama-sama meraikan majlis tersebut.

Beliau juga turut berterima kasih kepada Kerajaan Negeri Terengganu yang tidak putus-putus menyokong MBNT, termasuk memberi peruntukan bagi membiayai majlis berbuka puasa bagi meraikan pemimpin belia seluruh negeri.

"Bagi merealisasikan hasrat kerajaan Terengganu untuk memartabatkan persatuan belia, MBNT akan menanamkan hasrat dan iltizam yang tinggi bagi menjayakan setiap program yang dijalankan oleh kerajaan negeri Terengganu sebagai tanda sokongan," ujar beliau.

Program tersebut turut dihadiri jawatankuasa MBNT, jawatankuasa badan-badan gabungan MBNT, para pemimpin belia negeri Terengganu, pemimpin belia peringkat daerah dan cawangan.

Program itu juga bertujuan untuk mengeratkan silaturahim di kalangan pemimpin belia dan seterusnya berkongsi idea dan pengalaman mengenai program-program yang telah dan akan dilaksanakan.