Halaman

06 May 2013

Barisan Nasional (BN) perlu buat kajian semula


Calon BN di Parlimen Besut mengangkat tangan tanda kejayaan

Oleh: Mohammad Ishak 

Barisan Nasional (BN) perlu membuat kajian semula terhadap kemerosotan sokongan rakyat kepada parti itu selepas keputusan PRU13 yang memberi banyak petunjuk kepada parti

Ahli Majlis Tertinggi Umno,Datuk Seri Idris Jusoh berkata, tumpuan patut diberikan terhadap saluran orang muda yang jelas tidak memihak kepada BN.

Katanya,mungkin ada sesuatu yang tidak kena dan parti akan memperbaikinya untuk menarik lebih ramai golongan muda menyertai Umno.

 “Walaupun penghargaan patut diberikan kepada pengundi luar Bandar yang masih memberi sokongan kepada BN,” kata Idris selepas diumumkan kemenangan beliau sebagai calon BN di Parlimen Besut.

Idris yang juga bekas Menteri Besar Terengganu, berkata kerajaan menerima keputusan yang dibuat oleh rakyat tetapi ia perlu dibuat kajian semula bagi mengetahui kelemahan jentera parti berhadapan dengan pembangkang.

Dalam perkembangan lain Idris berkata, beliau bersyukur kerana BN masih lagi mampu menguasai Terengganu dan Kerajaan Pusat selepas menghadapi serangan hebat pembangkang.

Selepas ini,katanya, semua wakil rakyat BN perlu bekerja kuat dan kerap mendampingi rakyat supaya mengetahui masalah sebenar yang mereka perlukan.