Halaman

21 March 2014

Iskandar luang masa berkempen di Kajang.

Iskandar memberitahu sesuatu kepada seorang pengundi Prk Kajang.
Oleh: Aminudin Ismail.

UNTUK memastikan Barisan Nasional (BN) kembali mentadbir Kajang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jabi, Setiu meluangkan masa kira-kira satu jam bertemu pengundi di sebuah taman di Bandar Kajang, hari ini, berkempen untuk kemenangan BN.

Iskandar juga Ketua Pemuda UMNO Setiu dan Exco Pemuda UMNO Malaysia itu, tiba bersama dua Ahli Jawatankuasa (AJK) Pemuda UMNO Setiu di Kajang malam semalam, sempat mengunjungi beberapa buah rumah pengundi Melayu China dan India.

Walaupun kebanyakan penghuni di taman itu tiada di rumah kerana keluar bekerja tetapi Iskandar bernasib baik kerana beberapa rumah yang dikunjunginya ada penghuni dan beliau sempat berkempen supaya memberi sokongan kepada calon BN pada piliharaya kecil Ahad ini.

Sempat 'jumpa seorang penduduk India untuk berkempen.
"Alhamdulillah, saya sempat bertemu dengan beberapa penduduk di kawasan ini, walaupun ada yang saya temui tidak mengundi di Kajang ini tetapi mereka memberi kesanggupan untuk memberitahu saudara mara dan kawan-kawan supaya pangkah BN pada hari mengundi nanti.

"Manakala yang mengundi di sini memberi komitmen untuk sokong BN. Saya mengharapkan calon BN yang bertanding akan mendapat sokongan padu dari pengundi di PDM ini supaya BN akan kembali mendapat mandat seterusnya mentadbir kawasan ini.

"Bagi meneruskan kesinambungan pembangunan yang ditinggalkan pemimpin BN yang pernah mentadbir Dun ini," katanya kepada Teganukita selepas selesai kunjungan itu.

Dalam kunjungan itu Iskandar sempat menghulurkan cenderahati ikhlas dari Kerajaan Negeri Terengganu kepada penduduk di kawasan taman perumahan itu.
Kebanyakan penghuni tiada di rumah.

Seorang penduduk gembira terima goodi

Iskandar sempat berbual dengan seorang penghuni.