Halaman

09 February 2011

Kolam Renang Batu Burok Beroperasi Semula

Oleh: Esah Abdullah


Kompleks Akuatik Negeri Terengganu atau kolam renang di Batu Buruk akan dibuka semula 15 Februari ini selepas diluluskan pihak JKR dan diserahkan kepada MBKT. - Gambar oleh ZULKIPLI PUTRA.

Kolam Renang Batu Buruk akan dibuka semula mulai 15 Februari depan selepas proses baikpulih beberapa kerosakan dan kebocoran yang dilakukan sebelum ini berlaku selesai dilaksanakan.

“Pihak Jabatan Kerjaraya (JKR) telah membuat penyerahan kepada Majlis Bandaraya Kuala Terengganu(MBKT) pada 21 Januari lalu,” kata Datuk Bandar MBKT, Dato’ Adzlan Mohd Dagang.

Beliau berkata, pihaknya mendapat jaminan daripada pihak JKR bahawa kolam renang ini selamat digunakan dan ia akan dibuka kepada orang ramai minggu depan.

Kolam renang tersebut ditutup kepada orang ramai selama setahun lebih kerana mengalami beberapa kerosakan kecil seperti kebocoran dimana beberapa bahagian bangunan digenangi air hujan.

“Kini semuanya sudah diperbaiki dan ia selamat digunakan untuk sebarang aktiviti yang ingin dijalankan di sini,” katanya.

TEGANUKITA