Halaman

24 November 2011

Wanita negeri hantar 40 perwakilan ke PWTC

Oleh; Esah Abdullah

Pergerakan Wanita UMNO Perhubungan Terengganu menghantar 40 orang perwakilan daripada pergerakan itu ke Perhimpunan Agung UMNO Malaysia di Pusat Dagangan Putra (PWTC) Kuala Lumpur yang bermula minggu depan.

Ketuanya, Datuk Hajah Fatimah Hamat berkata, setiap bahagian diwakili lima orang perwakilan wanita terdiri Ketua, Naib dan Setiausaha yang secara automatik menjadi perwakilan serta dua ahli yang dipilih melalui Mesyuarat Perwakilan bahagian-bahagian.

Naib Presiden UMNO Malaysia Tan Sri Muhyiddin Mohd Yasin dijangka merasmikan Persidangan Wanita,Pemuda dan Puteri secara serentak pada 29 November jam 9 malam.

“Pegerakkan Wanita negeri akan membahaskan ucapan dasar Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia dalam isu politik dan ekonomi yang berlangsung pada 30 November ini,” katanya kepada Teganu.

Katanya, wanita memilih wakil berucap mengikut bahagian secara bergilir dan tahun ini wakil dari bahagian Kuala Terengganu Puan Rozalina Mokhtar akan membahas ucapan dasar ketua pergerakan.

Turut menyemarakkan perhimpunan adalah kehadiran ketua wanita cawangan-cawangan melalui peruntukan wakil rakyat masing-masing.