Halaman

26 May 2014

40 Puteri UMNO Besut/Setiu sertai 'Kempen Digital'.

Tekun...antara peserta yang hadir menyertai program.
Oleh: Aminudin Ismail. 

SERAMAI 40 ahli Puteri UMNO Bahagian Besut dan Setiu menyertai Program Kempen Digital yang diadakan di Pusat Internet 1Malaysia Jabi, kelmarin.

Program yang bertujuan memberi pendedahan mengenai cara berkempen melalui alam siber itu dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi, Mohd Iskandar Jaafar.

Terang...Fuzilawati menyampaikan teknik pengunaan FB.
Ketua Pergerakan Puteri UMNO Setiu, Norfuzilawati Yusof, berkata sambutan daripada peserta terhadap program itu begitu mengalakan dan hampir kesemua yang ditawarkan untuk mengikuti kursus sehari itu hadir.

"Memandangkan tempat adalah terhad kita hanya menawarkan kepada 40 peserta sahaja iaitu 20 daripada Puteri Besut dan 20 lagi daripada Puteri Setiu.

"Tujuan diadakan program Kempen Digital ini adalah untuk memberi lebih pengetahuan kepada peserta tentang cara berkempen mengunakan internet iaitu pengunaan whatsaap, Facebook, dan U-Tube," katanya. 

Fuzilawati berkata, dengan adanya program itu, beliau mahu setiap ahli Puteri mahir dalam menyebarkan maklumat yang tepat mengenai kerajaan dan dapat menangkis segala tohmahan tidak baik yang dilemparkan pihak tertentu kepada kerajaan Barisan Nasional.

"Kita juga ada mengajar cara membuat "short movie" dimana ia sebagai salah satu pendekatan program 'attack' dan 'defends' kerajaan dan saya mengharapkan peserta program ini mengunakan ilmu yang mereka perolehi bagi membantu kerajaan menyampaikan maklumat yang tepat dan betul kepada masyarakat melalui dunia siber," katanya.

Turut hadir pada program anjuran Puteri UMNO Bahagian Setiu itu ialah Ketua Pergerakan Puteri UMNO Terengganu, Rozita Ismail.