Halaman

25 May 2014

Perlantikan Pegawai Pembangunan Dun akan dibincang- Menteri Besar.

Oleh: Aminudin Ismail.

MENTERI Besar, Dato’ Ahmad Razif Abdul Rahman berkata, kerajaan tetap akan membantu beberapa kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) yang mengalami kekalahan dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 lalu dengan perlantikan beberapa Pegawai Perantara yang diumumkan baru-baru ini.

Katanya, ketika ini perlantikan beberapa Pegawai Pembangunan di peringkat Parlimen sudah memadai tetapi sekiranya perlu diwujudkan di peringkat DUN, beliau akan berbincang terlebih dahulu dengan pemimpin tertinggi BN Terengganu sebelum membuat sebarang keputusan.

“Belum, kita belum membuat keputusan lagi (samada mahu meletakan atau tidak pegawai perantara peringkat DUN), jadi setakat ini, setakat yang ada itu sahaja lah yang kita lantik.

“Kita akan berbincang balik dan kita akan melihat keperluan (perlantikan itu) dan akan membuat keputusan secara berpasukan, nanti ini kita akan bincang balik dengan Exco dan pemimpin tertinggi BN Terengganu,” kata Menteri Besar di Setiu, semalam.

Katanya, beliau akan melihat dari semua sudut keperluan itu supaya kerajaan dapat membantu rakyat di kawasan-kawasan yang kalah dalam PRU lalu.

“Kita akan tengok daripada masa ke semasa atas keperluan, kita hari ini, kita memang nak bantu di kawasan-kawasan yang tidak ada wakil rakyat (BN) terutamanya Kuala Terengganu, jadi kita perlulah seseorang menjadi perantara antara kerajaan dan rakyat.

“Jadi kerana itulah kita wujudkan. Di kawasan Dungun, kita dapati ada seorang sahaja wakil rakyat (BN)di kawasan Dungun dan kita melihat kepada keperluan, kita tambah seorang lagi dan akan dibantu pegawai khas yang sedia ada.

“Di Kuala Nerus, ada tiga Dun yang tiada wakil rakyat kerajaan maka kita wujudkan seorang (Datuk Basir) dan Marang kita belum ada apa-apa perancangan kerana (buat masa ini) kita rasa sudah memadai dengan adanya seorang exco iaitu A.Latiff Awang bersama pegawai-pegawai Khas MB.