Halaman

27 May 2014

Teruskan projek sedang berjalan asalkan mendapat faedah rakyat- MB.

Oleh: Aminudin Ismail.

MENTERI Besar Terengganu, Dato’ Ahmad Razif Abdul Rahman, memberi jaminan akan meneruskan beberapa projek kerajaan negeri yang kini sedang dalam pembinaan termasuklah Pulau Bebas Cukai Kenyir supaya ianya tidak akan menjadi projek gajah putih dan akan mendapat faedah kepada rakyat.

“Setakat ini kita akan teruskan mana-mana projek yang sedia ada, saya akan buat dan mengkaji semula, sebab kita tidak mahu hari ini, projek-projek begini apabila tidak diteruskan atau kita mengambil satu keputusan yang drastik dan akhirnya ia menjadi gajah putih.

“Jadi kita akan melihat baliklah, dan kita akan membuat kajian balik dan kita akan pastikan setiap duit yang dibelanjakan itu memberi impak yang besar kapada rakyat,” katanya selepas merasmikan satu program di Setiu, baru-baru ini. (Sabtu)

Katanya, beliau akan membuat keputusan dengan berbincang dengan exco kerajaan negeri bagaimana jalan terbaik untuk meneruskan projek-projek itu.

“Jadi Insya Allah lah perkara ini kita akan buat keputusan tapi yang telah mendapat kelulusan dan sedang dilaksana kita akan teruskan tiada masalah,” katanya.

Bercakap mengenai Pulau Bebas Cukai Kenyir, Ahmad Razif berkata, projek itu akan diteruskan kerana ia akan memberi manfaat kepada rakyat dan negeri.

“Bagi kita pihak kerajaan negeri tiada masalah, sebab kita sudah mendapat kelulusan , kelulusan kita sudah dapat untuk jadikan Pulau Bebas Cukai. Tiada masalah kita akan teruskan, bukan senang untuk dapatkan satu kebenaran yang begini.

“Cuma pendekatan dan kaedah sahaja yang sedang kita kaji balik untuk memastikan penglibatan pihak-pihak lain untuk membantu kerajaan negeri Terengganu bagi menjayakan hasrat tersebut.

“Insya Allah, Kita akan teruskan dan yang kita jalankan, kita jalankan, Tiada masalah asalkan benda yang baik dan akan dapat kepada rakyat,” katanya.