Halaman

03 February 2011

RAJA PEREMPUAN PERLIS DAN TERENGGANU



Oleh: Ruslan Abdul Rahman
Duli Yang Maha Mulia Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Ibni Al-Marhum Tuanku Syed Putra dan Duli Yang Maha Mulia Raja Perempuan Perlis,Tengku Fauziah binti Almarhum Tengku Abdul Rashid berangkat ke Negeri Terengganu hari ini 3 Februari dan dijangka berada di negeri ini sehingga 5 Februari.
Kedua-dua Baginda tiba kira-kira jam 6.15 tadi petang di Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) dan dijangka bersemayam di Riyaz Heritage Marina Resort di Pulau Duyong Kuala Terengganu.

Esok, 4 Februari kedua-dua Baginda dijangka berangkat melawat Makam ayahanda dan Bonda di Masjid Abidin Kuala Terengganu. Difahamkan ayahanda Raja Perempuan Perlis Al-Marhum Tengku Abdul Rashid adalah anakanda kepada Sultan Sulaiman Badrul Alam Syah,Sultan Terengganu (1920-42).
Isteri al-Marhum Tengku Abdul Rashid ialah Tengku Kembang Puteri binti Almarhum Sultan Ibrahim Petra dari Kelantan, bermakna Raja Perempuan Perlis adalah kerabat Kesultanan Terengganu dan Kelantan.
Baginda Raja Perlis dijangka menunaikan solat Jumaat di Masjid Al-Muktafi Billah Shah Ladang,Kuala Terengganu dan akan berangkat bersama Raja Perempuan melawat Taman Tamadun Islam pada hari Sabtu 5 Februari.
Selepas itu di sebelah petang Baginda berdua dijangka berangkat balik semula ke Perlis.







TEGANUKITA