Halaman

31 December 2011

100 pelajar sertai gunting rambut percuma

Oleh: Mohammad Ishak




Penyelaras Pemuda UMNO Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jertih, menganjurkan program gunting rambut percuma kepada pelajar di kawasan berkenaan yang berlangsung di pejabat penyelaras Gong Kemuntong, hari ini.

Program bertujuan memberi khidmat komuniti kepada penduduk setempat turut disertai ADUN Jertih, Datuk Seri Idris Jusoh yang juga Ketua UMNO Bahagian Besut.

Pengerusi penganjur, Sufian Abd Rashid berkata, khidmat gunting percuma pertama kali diadakan oleh pertubuhan itu bertujuan meringankan beban ibu bapa yang sedang membuat persiapan akhir untuk persediaan sekolah anak-anak.

Katanya, bagi menjayakan program itu pihaknya mengundang enam tukang gunting sekitar Bandar Jertih untuk melakukan kerja-kerja mengunting rambut.

“Saya bangga kerana program itu mendapat sambutan menggalakkan darpada ibu bapa yang menghantar anak mereka untuk menyertai program itu,” katanya.

Beliau berkata, kehadiran Idris yang juga Pengerusi MARA melakukan kerja mengunting rambut turut mendapat perhatian orang ramai terutama ibu bapa yang sedang menungggu anak masing-masing.

Sufian berkata, dalam tempuh tiga jam program itu berjalan, seramai 100 pelajar mendaftar untuk bergunting rambut masing-masing.

Beliau berkata, selain gunting rambut pihak Pemuda Kawasan juga turut menganjurkan futsal sebagai aktiviti akhir tahun yang menamaptkan kegiatan sepanjang tahun ini.