Halaman

25 December 2011

Hari Keluarga 1 Malaysia Wanita UMNO Jertih meriah

Oleh: Mohammad Ishak




Program Hari Keluarga 1Malaysia anjuran Penyelaras Wanita UMNO Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jertih yang berlangsung di Sekolah Kebangsaan Pusat Jertih, kelmarin, meriah dengan kehadiaran ramai peserta dan tetamu jemputan

Hari Keluarga berkenaan yang dirasmikan Ketua Wanita Umno Bahagian itu, Engku Naimah Engku Taib, bertujuan merapatkan hubungan antara ahli dan pemimpin serta keluarga masing-masing.

Setiausaha Wanita Umno Bahagian, Zainon Latif berkata, program itu dipenuhi dengan pelbagai acara menarik terutama acaca sukaneka membabitkan anak ahli serta ibu dan ahli jawatankuasa Wanita Umno.

Katanya, disebabkan cuaca kurang mengizinkan semua acara sukaneka terpaksa diadakan di Dewan Terbuka Sekolah Kebangsaan Pusat Jertih, tetapi ia tetap meriah dan menarik perhatian pengunjung.

Menurutnya, pada hari yang semua empat DUN di Parlimen Besut menganjurkan program sama secara serentak membabitkan DUN Hulu Besut,Kuala Besut, Kota Putera dan Jertih.

“Menerusi acara sukaneka yang dijalankan ia ternyata mampu merapatkan hubungan dan kerjasama erat antara peserta yang mengambil bahagian,” katanya.

Zainon berkata, pihaknya merancang untuk mengadakan lebih banyak program berbentuk riadah dan kemasyarakatan bermula tahun depan dalam usaha mendekati pengundi terutama di kalangan wanita.

Beliau berkata, pelaksanaan pelbagai program berkenaan perlu sebagai usaha menghadapi pilihan raya umum ke 13 (PRU13) yang bakal diadakan tahun depan.