Halaman

25 December 2011

Tengku Muhammad Ismail sertai cabaran kuda lasak

Yang Di-Pertuan Muda Terengganu, Tengku Muhammad Ismail berkenan menyertai cabaran perlumbaan kuda lasak sejauh 40 kilometer (km) pada RTES Endurance Ride yang bermula jam 5.00 petang semalam (24 Disember).



Tengku Muhammad Ismail yang menunggang kuda 'RTES Annaversary' mewakili pasukan Royal Terengganu Endurance Stable (RTES) bersaing bersama dengan 55 peserta lain dari pelbagai negeri.




Pelepasan kejohanan itu dilakukan Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Haji Ahmad Said di Terengganu International Endurance Park (TIEP), Lembah Bidong, Setiu .

Turut berangkat menyaksikan pelepasan itu, Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin dan Sultanah Terengganu Sultanah Nur Zahirah.
Tiga anakanda baginda, Tengku Nadhirah Zaharah, Tengku Mua’az dan Tengku Fatimatuz Zahrah turut berkenan berangkat memberi sokongan.

Tetamu kehormat yang hadir Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan negeri, Datuk Za'abar Mohd Adib,Timbalan Setiausaha Kerajaan (Pengurusan), Dato’ Haji Wan Ahamad Wan Muda dan beberapa pegawai kanan kerajaan negeri.

Berdasarkan keputusan, Noor Nerina Ernie Hashim menunggang kuda `Bilad El’ berjaya mengondol tempat pertama manakala Encik Shahruddin Abdullah yang menunggang `Kerbadalan Ammor’ selesa berada di tempat kedua dan Muhamad Ziyad Muhamad Hamzah (Reid River Akopoolco) menduduki tempat ketiga.

Pada kejohanan yang berlangsung selama dua hari itu turut menampilkan beberapa peserta berpengalaman lain dengan menyertai kategori sejauh 80 km.