Halaman

14 March 2014

Wanita UMNO Terengganu bantu Kempen BN di Kajang.

Kenangan..Wanita UMNO Terengganu bergambar di bilik gerakan BN di Bandar Kajang.
Oleh: Aminudin Ismail. 

KAJANG: Bagi mempastikan Barisan Nasional(BN) kembali mentadbir Kajang, 10 Wanita UMNO Terengganu bersama 10 Pemuda dan 10  Puteri UMNO berkampung sejak sehari sebelum hari penamaan calon sehingga hari pengundian 23hb Mac ini bagi membantu jentera kempen BN dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Kajang. 

Ketika ditemui di Bilik Gerakan BN di Bandar Kajang, di sini, hari ini, Ketua Wanita UMNO Bahagian Dungun, Zainun Bakar, berkata semua Ketua Wanita Bahagian hadir secara bergilir-gilir di Kajang termasuklah beberapa ahli dengan melakukan pelbagai aktiviti antaranya ialah mengesan pengundi berdaftar.

"Wanita UMNO Dungun seramai tujuh orang tinggal di sini sehingga tamat tempoh berkempen manakala ketua-ketua wanita bersama beberapa ahli datang secara bergilir di Kajang ini.

Zainun (kiri) di rumah seorang pengundi.
"Antara aktiviti yang sudah kita laksanakan ialah berkempen dari rumah ke rumah dengan dibantu oleh UMNO Bandar Kajang dengan menjelaskan keadaan sebenar mengenai beberapa perkara yang menjadi isu sekarang ini," katanya yang juga Bendahari Wanita UMNO Badan Perhubungan UMNO negeri itu.

Zainun berkata, rombongan itu menghadapi sedikit kesukaran untuk bertemu pengundi PRK itu kerana kebanyakan penduduk tiada di rumah kerana bekerja.

"Kita mengharapkan sasaran kita untuk mengunjungi beberapa rumah lagi akan tercapai," katanya sambil mengharapkan penduduk Kajang membuat pilihan yang bijak dengan memilih kerajaan Barisan Nasional demi agama bangsa dan negara.

Rombongan wanita itu diketuai Ketua Wanita Badan Perhubungan UMNO Negeri Terengganu, Datuk Fatimah Hamad.

Ketua Rombongan ialah Datuk Jailani Johari, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Terengganu. Turut hadir ialah Adun Batu Rakit Bazlan Abdul Rahman dan Setiausaha Barisan Nasional negeri, Komsa Chik serta 10 kakitangan UMNO negeri.