Halaman

03 April 2011

Usah biar peristiwa hitam berulang

Oleh; Esah Abdullah

“Jangan ulangi kesilapan lalu dan kita tidak rela peristiwa hitam 1999 berulang lagi di negeri ini,” kata Ketua Penerangan Pergerakan Puteri UMNO Malaysia merangkap Ketua Puteri bahagian Kuala Terengganu, Puan Nordiana Dato’ Shafie.

Katanya, peranan golongan muda terutama Puteri adalah asas utama dalam menarik pengundi muda terutama pengundi baru berusia 21 tahun ke atas untuk terus menyokong UMNO.

“Kita tidak mahu peristiwa hitam di Terengganu jatuh ke tangan pembangkang berlaku lagi dan berharap rakyat dapat membuat penilaian dan memilih kerajaan yang dapat membela nasib rakyat,” katanya di majlis Juara Rakyat Seribu Mawar, di Dewan Sivik Sungai Tong, Setiu petang semalam.

Selain itu, katanya, Puteri sebagai tulang belakang dalam sistem politik negara dan peranan yang dimainkan oleh golongan ini memberi impak besar dalam pentadbiran negara.

Katanya, selaku golongan muda dan berpendidikan tinggi, Puteri perlu bangkit membuat satu transformasi baru sesuai dengan peredaran masa.

Puan Nordiana seterusnya berharap barisan kepimpinan Puteri sentiasa bersiap sedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) yang akan datang dan pastikan kepimpinan hari ini terus mengekalkan pemerintahan negara.

Ahli Parlimen Setiu, YB Dato’ Haji Mohd Jidin Shafee dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Langkap, merangkap Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani negeri, YB Haji Ashaari Idris turut hadir dalam program berkenaan.