Halaman

09 September 2011

Maljlis Sambutan Hari Raya Pejabat Penerangan Besut meriah

Oleh: Mohammad Ishak


Dr A Rahman (tengah) bersama Ab Rahim (kiri) dan Hamidah pada majlis sambutan Hari Raya anjuran Pejabat Penerangan Besut.

Mood untuk menyambut Hari Raya dikalangan umat Islam negeri ini semakin menebal apabila banyak malis sambutan yang diadakan pihak tertentu termasuk Pejabat Kerajaan terus mendapat sambutan daripada orang ramai.

Pejabat Penerangan Daerah Besut, tidak ketinggalan menganjurkan majlis sambutan Hari Raya bertujuan memberi peluang penduduk daerah itu menyertainya selain beramah mesra dengan pemimpin setempat.

Bertempat di perkarangan pejabat berkenaan di Kampung Raja, Besut, majlis yang diadakan itu walaupun sederhana tetapi ia tetap meriah dengan kehdiran ramai tetamu termasuk pemimpin kerajaan.

Paling mengembirakan penganjur apabila Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri, Dr A Rahman Mokhtar yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Besut, hadir sama memeriahkan majlis.

Selain beliau, Pegawai Daerah Besut, Ab Rahim Jusoh serta pegawai kanan kerajaan daerah itu bersama kakitangan lain tidak ketinggalan memberi sokongan dan hadir menjayakan majlis yang diadakan pada setiap tahun itu.

Pegawai Penerangan Daerah Besut, Halimah Awang Chik, berkata majlis sambutan itu bertujuan merapatkan hubungan antara kakitangan jabatan dengan penduduk daerah itu terutama pemimpin komuniti.

“Majlis seumpama ini sebenarnya menjadi acara tradisi kepada pejabat itu kerana pada setiap tahun ia diadakan untuk meraikan orang ramai,” katanya.