Halaman

17 February 2012

Pelatih PDK Jertih sertai lawatan sambil belajar



Oleh Mohammad Ishak


Serombongan 40 pelatih dari Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) Jertih, menyertai program lawatan sambil belajar ke Paka dan Pahang dalam usaha meningkatkan lagi pengetahuan pelatih dengan perkembangan luar kelas.

Lawatan dua hari diketuai penyelia kelas, Salina Mat Ali turut disertai ibu bapa pelatih serta ahli jawatankuasa PDK Jertih.

Ketibaan rombongan di PDK Paka disambut oleh ahli jawatankuasanya serta guru dan petugas PDK yang kemudian menyampaikan takilmat ringkat mengenai perjalanan pengurusan PDK berkenaan.

Salina berkata, lawatan itu bertujuan merapatkan hubungan antara pelatih dan ibu bapa dengan warga PDK Paka yang mempunyai hala tuju yang sama dalam membantu golongan Orang Kurang Upaya (OKU) di negeri ini.

Menurutnya, selepas melakukan lawatan singkat ke PDK Paka rombongan kemudian meneruskan perjalanan ke Pahang dan memberi peluang pelatih bersama ibu bapa masing-masing melakukan lawatan sambil beriadah di pusat pelancongan terkenal di Gambang Water Park

Katanya, lawatan berkenaan bertujuan memberi peluang kepada pelatih terbabit mengenali tempat menarik selain merapatkan hubungan sesama pelatih yang belajar di PDK.