Halaman

17 February 2012

Tugas media, setajam mata pedang : Dato' Sri Ahmad Shabery

Oleh: Aida Abd Rahman

“Umum mengetahui peranan wartawan dan media amat penting dalam kehidupan masyarakat. Setajam mata pedang, sesuatu tulisan itu mampu untuk merubah kehidupan mahupun kejayaan negara.



“Dengan wujudnya laman sosial seperti facebook, twitter dan sebagainya, semua orang mampu menjadi wartawan tetapi atas profesionalisme wartawan sebenarlah yang akan terus memastikan masyarakat mendapat maklumat berita yang tepat dan benar,” kata Menteri Belia dan Sukan, Dato’ Sri Ahmad Shabery Cheek sempena Malam Anugerah Kewartawanan Kawat-Exxonmobil (AKKEM) 2011, di Hotel Permai Inn, Kuala Terengganu, baru-baru ini.



Hadir sama Pengerusi Subsidiari-Subsidiari ExxonMobil (Malaysia), J. Hunter Farris dan Presiden Kawat, Encik Ayob Mamat.

Dato’ Sri Ahmad Shabery berkata, sebagai individu yang menjadi sebahagian daripada `wartawan’ , beliau turut gembira apabila ada pihak yang berusaha memberikan penghargaan dan pengiktirafan kepada golongan itu.

Katanya, bukan semua pihak tahu menghargai dan berterima kasih kepada wartawan serta media.Oleh itu, usaha menganjurkan AKKEM membawa pengertian yang tersendiri dalam pembangunan dunia kewartawanan negara ini.

Beliau kemudiannya menyampaikan hadiah kepada semua pemenang.