Halaman

31 January 2014

Sekitar sambutan maulid nabi Chalok Barat.

BERGAYA…beberapa murid daripada pasukan rumah kuning Sekolah Kebangsaan Felda Chalok Barat, Setiu Terengganu begitu bersemangat dan bergaya ketika menyertai perarakan Sambutan Maulidurasul, di felda itu, hari ini.

Majlis anjuran sekolah itu dengan kerjasama PIBG sekolah dan Pengurusan Felda itu turut disertai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Langkap, Dato’ Sabri Mohd Nor.

Menurut Jurucakap penganjur, Ahmad Abdullah, sambutan yang diadakan setiap tahun itu diadakan bagi memperingati kelahiran dan perjuangan junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w dan mengeratkan hubungan silaturrahim warga sekolah, peneroka dan kakitangan Felda.

Rumah biru juga bersemangat.
“Selain perarakan dan berselawat, pelbagai acara diadakan sempena sambutan maulid nabi kali ini, antaranya ialah ceramah maulidurasul, ucapan, persembahan Johan Selawat dan penyampaian hadiah.

“Hadiah disampaikan ialah untuk pemenang berselawat, azan, perbarisan, keceraian blok dan kecerian rumah yang disampaikan Dato' Sabri dan Pengurus Felda Chalok Barat,” katanya.-Aminudin.
Dato'Sabri (baju biru, depan) turut sertai perarakan.
Seorang pemenang terima hadiah.

Dato' Sabri bersama pengurus (kiri) dan Ketua Peneroka.

Rumah merah ketika perbarisan.


Murid tadika turut menyertai perarakan.


Pegawai Pejabat Agama memberi syarahan agama.

Pertandingan mewarna turut diadakan.

Sebahagian jemputan yang hadir.
Persembahan murid SKCB.