Halaman

06 July 2011

Kontinjen tiba di Terengganu

Oleh: Kamarudin Mat Akib dan Suriati Ali



Kira-kira 650 peserta yang terdiri daripada 14 pasukan dari seluruh negara sudah ‘berkampung’ di Kuala Terengganu bagi menyertai Program Tahunan Isteri Wakil-Wakil Rakyat Barisan Nasional (BN) Se-Malaysia 2011, yang akan berlangsung selama tiga hari mulai Khamis (7 Julai).

Sebahagian daripada peserta mula tiba di bandar Kuala Terengganu sejak pagi Selasa (5 Julai) dengan menaiki pesawat serta bas dan ditempatkan di beberapa hotel di sekitar bandar ini.

Yang Dipertua Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti) Malaysia, Datin Paduka Seri Rosmah Mansor yang juga Isteri YAB Perdana Menteri, tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM), kira-kira jam 10.45 pagi (6 Julai).

Manakala isteri YAB Timbalan Perdana Menteri yang juga Naib Yang Dipertua Bakti, Datin Sri Hajah Noorainee Abd Rahman dan Isteri Menteri Penerangan Komunikasi, Kesenian dan Kebudayaan, Datin Seri Utama Maznah Rais tiba kira-kira jam 9.35 pagi.

Ketiga-tiga tetamu kehormat itu disambut Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said dan Isteri , To’ Puan Seri Norliza Mahmud yang juga Yang Dipertua Ahli-ahli Badan Amal dan Kebajikan Isteri Wakil-wakil Rakyat Terengganu (Serikandi) dengan diserikan muzik gamelan.

Turut hadir, Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Dato’ Tengku Putera Tengku Awang; Setiausaha Kerajaan Negeri, YB Dato’ Haji Mazlan Ngah; Pegawai Kewangan Negeri, Dato’ Haji Abdul Razak Ismail dan semua barisan Ahli-ahli Majlis Mesyuarat.

Hadir sama ahli-ahli Serikandi dan wakil dari setiap Pertubuhan Isteri Wakil-Wakil Rakyat Barisan Nasional (BN).



Datin Paduka Seri Rosmah akan menyampaikan ucapan pada majlis Perasmian Pembukaan Program di Stadium Negeri, Khamis ini.

Majlis tersebut dimulakan dengan perbarisan lintas hormat 14 kontinjen, lagu Negaraku dan Pembangunan Negeri Terengganu dan kemudiannya ucapan perasmian Dato’ Seri Haji Ahmad.



Kira-kira jam 10.30 pagi acara badminton akan dimulakan Stadium Negeri manakala pada sebelah petang diadakan acara tenpin boling.

Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Abdul Razak akan menyampaikan hadiah kepada para pemenang di Stadium Negeri, kira-kira jam 2.30 petang, pada 9 Julai.

Manakala sebelah malam, acara Malam Sentuhan Songket yang merupakan majlis penutup program tersebut akan disempurnakan Perdana Menteri, pada jam 8.30 malam di Taman Tamadun Islam, Kuala Terengganu.