Halaman

27 November 2011

Kalau kita tidak buat orang lain akan ambil – Pak Lah


Tun Abdullah Ahmad Badawi diiringi DatuK Wan Hisham Wan Salleh ketika melawat Pusat media kejohanan Piala Monsun di Pulau Duyong, Kuala Terengganu. - Gambar oleh Zulkipli Putra.

Oleh FAUZI MOHD

“Bagi saya, tiada pilihan lain selain ia (Kejohanan Kapal Layar Piala Monsun) diteruskan di Pulau Duyong,” kata mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Menurutnya, bukan sesuatu yang mudah untuk Terengganu mendapat peluang menganjurkan kejuaraan sukan bertaraf antarabangsa di mana juara dunia akan ditentukan di sini.

Katanya, acara yang mendapat liputan di lebih 120 buah negara seluruh dunia itu terbukti menguntungkan Terengganu dan ia telah banyak mempromosi negeri dan negara terutama dalam pelancongan.

“Saya sokong ia terus diadakan di Terengganu. Kalau kita tidak buat (anjurkan), orang lain akan ambil,” katanya.


Beliau berkata demikan kepada pemberita semasa melawat bilik media di Ri-Yaz Heritage, Pulau Duyong, Kuala Terengganu, sebentar tadi.

Turut hadir, Naib Presiden I Persatuan Pelayaran Malaysia, Dato’ Wan Hisham Wan Salleh.

Kejohanan sejak tahun 2005 itu kali ini menawarkan hadiah keseluruhan berjumlah kira-kira RM1.39 juta dengan melibatkan 12 pasukan memburu kejuaraan Match Racing Malaysia (MMRC) 2011.