Halaman

28 November 2011

UMT juara badminton Piala Isteri MB

Oleh; Esah Abdullah


Pasukan badminton Universiti Malaysia Terengganu (UMT) Majlis Sukan Universiti Malaysia (Masum) muncul juara mengalahkan 11 pasukan yang bertanding dalam Kejohanan Badminton Wanita Piala Isteri Menteri Besar Terengganu.



Tempat pertama menerima piala pusingan, wang tunai RM1,000 dan medal, manakala naib pasukan Universiti Sultan Mizan Zainail Abidim (UniSZA) (kedua) menerima wang tunai RM750 dan medal.



Pasukan UMT Ko-Kurikulum (ketiga) bersama Institut Latihan Perindustrian Petronas (Instep) (keempat) masing-masing menerima wang tunai RM500 dan medal.

Kejohanan anjuran Pusat Sukan dan Rekreaksi UMT yang pertama kali diadakan ini menerima penyertaan daripada sembilan Institusi Pengajian Tinggi Awam/Swasta (IPTA/IPTS) di negeri ini dalam usaha meningkatkan kemahiran insaniah kepada pelajar khasnya dalam acara sukan.



Antara IPT yang menghantar penyertaan ialah UMT sendiri selaku tuan rumah, UniSZA, Akademi Laut Malaysia (Alam) , Kolej Komuniti dan Institut Latihan Perindustrian Petronas (Instep).

To’ Puan Seri Norliza hadir merasmikan kejohanan yang berlangsung di Kompleks Sukan Tengku Muhammad Ismail UMT Mengabang Telipot, Kuala Terengganu.