Halaman

31 May 2013

TATiUC anjur karnival pendidikan 2013

Oleh: Noraini Jusoh

Kolej Universiti Tati (TATiUC) menganjurkan Karnival Pendidikan TATiUC 2013 di Pusat Dagangan Terengganu (TTC) selama tiga hari bermula semalam.

Timbalan Rektor TATiUC, Zulkifli Mohamad berkata, tujuan karnival ini diadakan adalah untuk membantu pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) dan diploma membuat pilihan bagi melanjutkan pengajian di Institut Pengajian Tinggi (IPT) selain menyebarkan maklumat berkenaan peluang pendidikan dan perancangan kerjaya.

"Ianya juga untuk memastikan golongan pelajar, belia serta graduan membuat pilihan bijak dalam menentukan hala tuju karier masing-masing pada masa hadapan.

"Secara tidak langsung, karnival ini juga dapat mempromosikan lagi program-program akademik yang terdapat di TATiUC kepada para pelajar,” ujarnya.

"Beliau berkata demikian ketika berucap di Majlis Perasmian Karnival Pendidikan TATiUC 2013 di Pusat Dagangan Terengganu (TTC) semalam.

Tambah beliau, TATIUC menyasarkan pengambilan pelajar baru seramai 1000 orang untuk tahun ini.

"Selari dengan hasrat membangunkan TATiUC ke arah menjadi universiti penuh menjelang 2015, saya berharap program seperti ini diteruskan pada masa hadapan,” katanya.

Pelbagai acara menarik disediakan sepanjang karnival berlangsung antaranya pameran pendidikan, cabutan bertuah dan sebagainya.