Halaman

27 August 2011

1,000 pemandu balik kampung terima “goodies” di Sempadan Terengganu- Kelantan

Oleh: Mohammad Ishak


YB Khazan memancak jalur gemilang kepada kenderaan di Sempadan Terengganu-Kelantan

Kepulangan pemandu dari ibu negara melalui Terengganu menuju Kelantan dan sebaliknya tidak menyangka mereka mendapat buah tangan sebaik tiba di sempadan Kelantan-Terengganu di Kampung Bukit Yong petang tadi.

Ini kerana pemandu terbabit mendapat makanan dan cederamata khas sempena Program RTM Sepanjang Jalan yang memilih lokasi di sempadan kedua negeri berkenaan.

Program yang cukup meriah itu disertai kakitangan RTM Terengganu dan RTM Kelantan serta agensi penyokong termasuk Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR), Celcom dan Pasar Raya Hari-Hari.

Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri, Haji Khazan Che Mat, merasmikan program itu kira-kira jam 5 petang kemudian mengagihkan cenderamata kepada pemandu yang melalui jalan Jertih-Kota Bharu dan Kota Bharu-Kuala Terengganu.

Turut serta mengagihkan cederamata terbabit ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Putera, Muhamad Pehimi Yusof,Pengarah Jabatan Penyiaran Terengganu, Azizah Muhammad Yusof , Pengarah Jabatan Penyiaran Kelantan,Zainab Jusoh dan Pengurus Besar Celcom Wilayah Timjur, Datuk Sulaiman Ahmad.

Program bermula sejak jam 12 tengahari memberi peluang penduduk Kampung Padang Luas dan sekitarnya beramah mesra dengan DJ kedua-dua stesyen berkenaan.


Petugas dari RTM Terengganu bersiap untuk mengagihkan cenderamata.

Mereka kepda pemandu juga turut menyiapkan kira-kira 5,000 kuih tradisional “onde-onde” untuk diagihkan kepada orang ramai terutama pemandu dari laluan terbabit.