Halaman

01 November 2011

Pemberian ikhlas untuk rakyat


Oleh: Nurul Aziella Saberi

Penduduk setempat menerima bantuan cermin mata, kerusi roda, pampers dan beras pada majlis ramah mesra bersama Menteri Belia dan Sukan, Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek di Dewan Orang Ramai Padang Kubu, baru-baru ini.

Pada majlis itu juga orang ramai berpeluang untuk bertemu mata dengan YB Dato’ Seri Ahmad Shabery bagi mengadu dan menceritakan masalah mereka kepada pemimpin tersebut.

Dalam ucapannya, beliau yang juga Ahli Parlimen Kemaman, berkata rakyat Terengganu, terutama di daerah Kemaman, amat bertuah berbanding dengan negeri-negeri lain di negara ini.

Katanya, hal ini disebabkan Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, merupakan orang Kemaman dan penduduk di daerah itu boleh mengadu secara terus kepada beliau bagi memperolehi bantuan mahupun pertolongan dalam semua aspek.

“Lihat sahaja masjid besar Padang Kubu yang tersergam indah telah siap dibina untuk penduduk setempat beribadah dengan lebih selesa. Pembinaan masjid ini menggunakan sepenuhnya peruntukan daripada kerajaan negeri.

“Saya percaya sokongan dan semangat penduduk di sini kepada Kerajaan Barisan Nasional (BN) semakin kuat dengan adanya jentera-jentera UMNO yang tidak pernah kenal erti penat dan lelah dalam berjuang menyelesaikan masalah rakyat.

“Insya Allah pilihan raya yang akan datang, kita akan menang dengan majoriti yang lebih ramai berbanding pilihan raya yang lepas,” katanya.