Halaman

09 July 2012

Program Shap di setiap pusat daerah mengundi

Oleh: Suriati Ali

Badan Perhubungan Umno Terengganu kini memberi tumpuan kepada program 'Setiap Hari Ada Program' (Shap) yang dijalankan di semua pusat daerah mengundi di seluruh negeri, bermula 1 Julai lalu, sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) Ke 13.

Ketua Penerangan Umno Terengganu YB Haji Ahmad Razif Abdul Rahman, berkata bagi menjayakan program itu, setiap pusat daerah mengundi mempunyai jawatankuasanya sendiri.

“Shap adalah lanjutan daripada Program Juara Rakyat, Majlis Penerangan Perdana, Seminar Wasatiyyah & 1Malaysia, Tinjauan Mesra Penerangan dan pelbagai kursus yang telah dijalankan.

"Program ini dijalankan secara bersepadu melibatkan perbagai pihak, termasuk jentera dan penerangan bahagian Umno sehingga menjelang PRU Ke 13,” katanya.

Menurutnya, dia yakin semua jawatankuasa di 342 pusat daerah mengundi di seluruh Terengganu komited dan serius melaksanakan program ini kerana mahu melihat Barisan Nasional menang besar pada pilihan raya akan datang.

“Pelbagai aktiviti boleh dirancang melalui Shap bagi mendekatkan pemimpin setempat bersama rakyat, mengerakkan jentera parti dan merapatkan hubungan rakyat bersama Umno.

“Antara aktiviti itu adalah sukaneka, kejohanan bola sepak dan futsal, sukan rakyat, melawat orang uzur, menziarahi pesakit di hospital dan gotong royong,” katanya.