Halaman

28 February 2014

Baja percuma untuk penanam tembikai di Batu Rakit.


TERIMA...Bazlan menyampaikan beberapa bungkusan beg baja kepada seorang wakil penduduk sebagai sumbangan untuk mempastikan pengeluaran tanaman tembikai yang diusahakan beberapa petani di kawasan Dun Batu Rakit dapat dapat dipertingkatkan selain meringan bebanan petani, di Batu Rakit, baru-baru ini.

Bazlan berkata, pada hari pertama pembahagian baja dilakukan di Kampung Gong Darat Batu Rakit sebanyak sembilan beg di Kampung Pecah Rotan sebanyak 11 beg.

"Pada hari kedua kita memberi baja ini di tempat penanaman di Kampung Padang Kemunting sebanyak 20 beg dan dipecah rotan 35 beg dan jumlah kesemuanya ialah 75 guni baja," katanya.

Bazlan berkata, ia adalah sebagai tanda sokongan wakil rakyat terhadap penanaman tembikai itu dan juga diharap petani dapat memanfaatkan sebaik mungkin baja yang diberi itu.

"Kita memberi kepada mereka yang benar-benar mahu mengusahakan tanaman termbikai ini dan ia diharapkan dapat meringan bebanan petani terbabit. Selepas ini, Insya Allah kita akan beri lagi," katanya.- Aminudin Ismail.

 

No comments: