Halaman

19 September 2011

Sambutan Merdekaraya DUN Seberang Takir diluar jangkaan.

Oleh; Esah Abdullah

“Saya terharu dan berterima kasih di atas sambutan orang ramai dan kehadiran diluar jangkaan,” kata Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran ,Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Sumber Manusia negeri, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seberang Takir, YB Haji Ahmad Razif Abdul Rahman.

Lebih 15,000 orang telah membanjiri Dataran Permata, Kampung Baru , kerana menghadiri sambutan Aidilfitri dan Hari Merdeka (Merdekaraya) yang diadakan serentak bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Takir.

“Kita jangkakan hanya 10,000 tetamu tetapi kehadiran diluar jangkaan dan sehingga jam tiga petang masih ramai yang datang ,” katanya yang bercakap di Mini Studio Terengganufm di Dataran Permata.

Terdapat 17 booth disediakan menempatkan pelbagai jenis makanan tempatan antaranya ketupat, lemang, nasi minyak, nasi putih, nasi dagang, sup tulang, mee, kuey tiaw, murtabak, laksa, tapai pulut, rojak, me sup dan sebagainya.

Majlis dimeriahkan dengan kehadiran Terengganufm yang membuka studio mini dan telah bersiaran secara langsung bersama YB Haji Ahmad Razif dan YB Haji Muhammad Ramli Noh DUN Tepoh.

Suasana kehangatan sambutan Merdekaraya berlangsung dalam suasana meriah dan orang ramai turut dihiburkan dengan persembahan artis jemputan .