Halaman

18 July 2012

Pertandingan Keceriaan sempena Hari Kemerdekaan ke-55

Oleh: Aida Abd Rahman

Jabatan Penerangan Negeri Terengganu (JPNT) akan menganjurkan Pertandingan Keceriaan Merdeka sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 bagi memupuk semangat patriotik dan cintakan negara.

Pertandingan yang diadakan buat kali ketiga ini terbahagi kepada lapan kategori iaitu bangunan kerajaan, bangunan swasta, kampung (kampung tradisional/kampung baru/kawasan estet dan Felda), sekolah, taman perumahan, individu (kediaman), pintu gerbang dan Anjung Komuniti 1Malaysia.

Pengarah JPNT, Puan Azizah Awang, berkata pertandingan itu bertujuan meningkatkan kesedaran dan penghayatan kemerdekaan negara selain mendorong serta mencetuskan kreativiti rakyat dalam menyemarakkan sambutan kemerdekaan negara.

Katanya, pertandingan bermula pada 15 Julai 2012 lalu dan akan ditutup pada 10 Ogos 2012 ini dengan juara bagi setiap kategori akan mewakili negeri Terengganu ke peringkat kebangsaan yang menawarkan hadiah wag tunai keseluruhan sebanyak RM60,000.

Borang boleh didapati di Jabatan Penerangan Negeri Terengganu, Tingkat Tiga, Wisma Persekutuan Kuala Terengganu, {ejabat Penerangan daerah atau melayari laman web www.penerangan.gov.my/terengganu/.

Mereka yang berminat boleh menghubungi Juhannis Idris atau Mohd Idris Deraman di talian 09-6267823 atau e-mail pkpmtrg@inform.gov.my.