Halaman

04 January 2013

Bantuan pakaian sekolah 2013-Terima kasih MB

Oleh: Mastura Jamaluddin 

Kerajaan Negeri Terengganu merupakan kerajaan yang berkebajikan, mengutamakan rakyat dan merancang melahirkan generasi keluarga berdaya saing serta mampu merubah masa depan keluarga bangsa dan negara, sekaligus melahirkan insan yang mendaulatkan Islam.

Ini terbukti melalui dana-dana yang diwujudkan bagi membantu rakyat negeri Terengganu seperti Dana Bantuan Pakaian Sekolah 2013. Ahli Dewan Undangan Negeri, YB Haji Mohd Zawawi Ismail, hadir menyempurnakan majlis tersebut yang melibatkan 1,323 penerima telah menerima Dana Bantuan Pakaian Sekolah bagi 2,198 kanak-kanak yang bersekolah di kawasan DUN berkenaan.

Dana Bantuan Pakaian Sekolah itu disediakan kerajaan negeri bagi meringankan beban golongan berpendapatan rendah untuk membeli pakaian dan keperluan persekolahan anak-anak.

Beliau berharap semua penerima dana pakaian sekolah ini terus memberi sokongan kepada barisan kepimpinan Kerajaan Barisan Nasional (BN) agar nikmat negeri dapat diagihkan dengan sempurna demi masa depan rakyat Terengganu.

 “Selain hari raya, waktu menjelang sesi persekolahan juga sering merisaukan saya kerana perbelanjaan meningkat kerana banyak kelengkapan perlu disediakan.

"Syukur ada pihak yang sudi membantu.Ini ditambah tragedi banjir yang telah merosakkan semua barang-barang persekolah yang telah dibeli.

 “Perbelanjaan mana-mana ibu bapa meningkat menjelang musim persekolahan baru ini kerana perlu menyediakan kelengkapan sekolah anak-anak. Saya juga tidak terkecuali dalam soal ini walaupun kewangan tidak begitu mengizinkan.

“Sumbangan ini pastinya besar maknanya bagi saya sekeluarga. Sekurang-kurangnya, saya boleh gunakan untuk sediakan kelengkapan persekolahan cucu saya yang masing-masing berumur 6 dan 14 tahun. Segala persediaan sebelum ini telah musnah akibat banjir.

“Seperti kanak-kanak lain, mereka juga inginkan kelengkapan baru untuk memulakan sesi persekolahan. Saya mengucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga kepada Kerajaan Barisan Nasional Terengganu pimpinan YAB Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad bin Said yang prihatin dan cakna rakyat," kata Puan Fatimah yang lebih dikenali sebagai Mok Teh ketika ditemui Teganukita selepas majlis dana kelmarin.