Halaman

04 January 2013

Seperti bermimpi terima tetamu isteri PM

Oleh; Esah Abdullah

Penduduk di Taman Desa Damai dan Taman Desa Darul Iman Gong Badak melalui detik gembira apabila dikunjungi isteri Perdana Menteri Datin Paduka Seri Rosmah Mansor serta menyampaikan sumbangan wang ehsan RM500 setiap keluarga hari ini.

Datin Paduka Seri Rosmah Mansur  dan To’ Puan Seri Hajah Norliza Mahmud bersama-sama bergotong-royong membersihkan lumpur di salah sebuah rumah manngsa banjir di Taman Desa tanjung Damai.
Seorang penduduk Encik Mustafa Husin adalah antara 77 keluarga dari taman berkenaan yang terpaksa bermalam di pusat perpindahan banjir di Sekolah Kebangsaan Kompleks Gong Badak selama empat hari. 

“Saya dan keluarga seperti bermimpi menerima tetamu isteri Perdana Menteri, orang yang sangat dihormati dan dikagumi diseluruh Negara,”.

“Datin Paduka Seri Rosmah seorang yang sangat merendah diri dan berhemah, saya dan isteri sangat terharu dan seperti bermimpi wanita nombor satu Negara telah bergotong royong membersihkan rumah ini bersama pemimpin negeri yang lain,” katanya.

Encik Mustafa yang tinggal berlima bersama isteri dan tiga orang anak mengucapkan berbanyak terima kasih kepada kerajaan negeri yang sangat mengambil berat masalah rakyat yang ditimpa musibah.



Ketibaan Datin Paduka Seri Rosmah disambut oleh Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said dan isteri To’ Puan Seri Hajah Norliza Mahmud.

Hadir sama, yang Dipertua PPPM Cawangan Terengganu, Tengku Datin Seri Ramlah Azizah Sultan Ismail Nasiruddin Shah; Timbalan YDP PPPM Perak Raja Nor Mahani Raja Shahar Shah; YDP PPPM Kedah Dato’ Seri DiRaja Tunku Soraya Sultan Abdul Halim Mu'azam Shah dan isteri Ahli-ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri.



Kenamaan lain yang hadir ialah Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan dan arisan neegeri, Dato’ Haji Abdul Rahin Mohd Said; Ketua Penolong Setiausaha Majlis Keselamatan Negara (MKN) Negeri Terengganu , Encik Mohd Sarif Hasan; Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Terengganu, Encik Zuhaimi Omar dan Pegawai Daerah Kuala Terengganu, Haji Wan Nawawi Wan Ismail.

Datin Paduka Seri Rosmah yang juga Yang Dipertua Persatuan Pandu Puteri Malaysia (PPPM) ke negeri ini untuk menyertai program gotong royong membersih kediaman mangsa yang dilanda banjir baru-baru ini.



Seramai 500 orang sukarelawan PPPM cawangan Terengganu, sukarelawan Universiti Malaysia Terengganu (UMT), sekolah Menengah Sains Sultan Mahmud (Sesma), Institut Latihan Perguruan (IPG) Dato’ Razali Ismail, Bomba dan Penyelamat serta penduduk setempat.