Halaman

01 January 2013

Penduduk DUN Rhu Rendang terima bantuan persekolahan

Oleh : Amirullah Othman 

Program Bantuan Seragam Persekolahan bagi fasa pertama untuk DUN Rhu Rendang tahun 2013 telah diadakan di Dewan Utama Majllis Daerah Marang, semalam.

Program berkenaan disempurnakan oleh Pegawai Pembangunan DUN RhuRendang, Haji Nik Dir Nik Wan Ku.

Seramai 550 orang penerima bantuan dari lima kampung iaitu Kg. Seberang Marang, Kg. Rhu Muda, Kg. Bukit Gasing, Kg. Batangan dan Kg Darat Pak Chan, melibatkan jumlah bantuan sebanyak RM91,600.

Turut hadir pada majlis itu ialah pemimpin masyarakat di DUN Rhu Rendang, ketua-ketua jabatan serta pengerusi-pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung.

Haji Nik Dir dalam ucapannya menjelaskan mengenai pelbagai bentuk bantuan yang dilsalurkan kerajaan salurkan kepada rakyat dan tiada sebab untuk mereka tidak membalas jasa pemimpin kerajaan.

“Semua rakyat hari ini seharusnya bersyukur kepada Allah s.w.t dan berterima kasih kepada Kerajaan Barisan Nasional kerana selalu menjaga kebajikan rakyat dengan memberikan sokongan kepada BN pada pilihan raya akan datang,” katanya.

Beliau berkata, bantuan yang di terima oleh setiap rakyat dalam negeri Terengganu mencakupi semua keperluan dan setiap agihan dilakukan secara adil dan saksama.

“Ini membuktikan Kerajaan BN yang memerintah negeri Terengganu dan Malaysia sangat adil kepada seluruh rakyatnya,” katanya.