Halaman

15 February 2013

Hujan tidak menghalang kerja gotong royong perdana di Besut



YB Muhamad Pehimi bersama A Rahim Jusoh sebelum berlepas membuat tinjuan melalui udara

Oleh: Mohammad Ishak 

Hujan bukanlah penghalang kepada penduduk daerah Besut untuk keluar mengadakan kerja gotong royong di kawasan masing-masing, sebaliknya komuniti terbabit tetap menjalankan tanggungjawab sosial menjaga kebersihan daerah.

Program anjuran bersama Pejabat Daerah Besut (PDB) dan Majlis Daerah Besut (MDB) disertai lebih 10,000 penduduk yang keluar beramai-ramai di tempat masing-masing.

Gotong Royong Perdana bertujuan memupuk semangat kerjasama dikalangan penduduk disertai oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan terebabit yang mendakan aktiviti serentak bermula jam 8 pagi.

Pegawai Daerah Besut, A Rahim Jusoh berkata, menariknya program itu ditinjau melalui udara menggunakan helikopter yang membuat tinjuan di seluruh pelusok daerah itu.

Katanya, program itu membabitkan pentertaan penduduk setempat, kakitangan kerajaan, sukarelawan , guru, pelajar dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di daerah itu.

Menurutnya,program itu bertujuan menceriakan sekitar daerah Besut terutama di pusat pelancongan, tempat awam, kawasan perumahan dan perkampungan, pejabat kerajaan dan swasta, tanah perkuburan, masjid dan pekan.

Beliau yang turut membuat tinjuan melalui udara berpuas hati d engan pembabitan peenduduk daerah itu yang keluar mengadakan aktiviti berkenaan walaupun dalam keadaan hujan.