Halaman

23 April 2013

Abdul Hadi dicabar buat laporan polis berhubung calon PKR jual pil kuda


Ahmad beramah mesra dengan calon BN Parlimen Besut,Idris,Nawi, Dr A Rahman,Muhamad Pehimi dan Mohd Mahdi.

Oleh: Mohammad Ishak 

Kemelut Pakatan Pembangkang negeri ini semakin parah apabila Presedin Pas, Dato,Seri Abdul Hadi Awang, tergamak melebalkan calon dari PKR sebagai penjual pil kuda dan mengamal fahaman komunis.

“Tuduhan itu, amat berat dan perlu difikirkan semula oleh penyokong pembangkang terhadap gabungan parti terbabit,” kata Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said.

Katanya, kenyataan Abdul Hadi itu juga satu penghinaan besar kepada kepemimpinan PKR kerana tuduhan itu adalah serius.

Ahmad berkata,sepatutnya, Abdul Hadi juga tanpil membuat laporan polis jika benar dia tahu dan ada maklumat mengenai kegiatan haram calon PKR terbabit.

Beliau berkata, PAS memang tamak kuasa dan tidak mahu PKR bertanding di negeri ini malah membuat tuduhan sebegitu rupa kepada calon PKR.

“Rakyat sudah Nampak permainan politik Pakatan Pembangkang yang sejak awal lagi menghadapi masalah calon dan belum menjadi kerajaan lagi,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis ramah mesra dengan jentera pilihan raya DUN Kota Putera, di Kampung Raja, pagi tadi.

Ahmad berkata, Pemuda Umno Terengganu juga akan membuat laporan polis petang ini berhubung kenyataan Presiden Pas itu.

Hadir sama calon BN Parlimen Besut, Dato’ Seri Idris Jusoh,Calon DUN Kota Putera, Mohd Mahadi Musa, Nawi Mohamad (Hulu Besut), Muhamad Pehimi Yusof (Jertih) dan Dr A Rahman Mokhtar DUN Kuala Besut.

Menteri Besar berada sehari suntuk di daerah Besut dengan jadual pertama menyampaikan bantuan kepada penerima bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), jam 2.30 petang di Pejabat Penyelaras DUN Kuala Besut, jam 5 petang PPD Jertih dan 9 malam di PPD Hulu Besut.