Halaman

27 June 2013

533 anak yatim terima sumbangan pakaian raya

Oleh: Noraini Jusoh

Seramai 533 anak yatim yang terdiri daripada murid tahun tiga dan enam dari 77 sekolah rendah dalam daerah Kuala Terengganu menerima sumbangan pakaian raya dalam satu majlis yang dianjurkan Pertubuhan Kebajikan Anak Yatim Terengganu (Perkaya) di Kompleks Seri Iman, hari ini.

Pengerusi Perkaya Cawangan Daerah Kuala Terengganu, Haji Yusof Abd Karim berkata, Perkaya tidak pernah melupakan anak-anak yatim yang kurang bernasib baik dengan meraikan mereka di majlis-majlis tertentu atau memberikan pakaian raya yang disumbangkan oleh kerajaan negeri, kerajaan pusat, badan korporat mahupun orang perseorangan.

"Alhamdulillah, program kali ini berjalan lancar dengan kehadiran hampir 95 peratus murid daripada sekolah terpilih dan selebihnya yang tidak dapat hadir pakaian raya masing-masing akan diserahkan kepada wakil guru mereka.

"Kita mengambil masa selama tiga minggu untuk membuat pemilihan pelajar yang layak dan kerjasama yang diberikan oleh sekolah yang terlibat amat memuaskan dan menjadikan majlis ini dapat berjalan dengan lancar,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui Teganukita di Majlis Sumbangan Pakaian Raya Anak-Anak Yatim Sekolah-Sekolah Daerah Kuala Terengganu 2013 di Kompleks Seri Iman, hari ini.

Katanya, jika sebelum ini penyerahan pakaian raya oleh Perkaya dibuat secara keseluruhan melibatkan semua daerah, tetapi tahun ini pertama kali dibuat secara berasingan dengan dipecahkan mengikut daerah setelah wujudnya biro bagi setiap daerah.

"Penyerahan pakaian raya pada tahun ini dibuat secara berperingkat mengikut daerah dan diuruskan sepenuhnya oleh biro yang bertugas di setiap daerah di negeri ini,” ujarnya.