Halaman

26 June 2013

Exco Kesihatan Dr A Rahman Mokhtar meninggal dunia


Jenazah Allahyarham Dr A Rahman Mokhtar dibawa dengan van jenazah untuk di bawa ke Kuala Besut untuk disemadikan.

Oleh: Mohammad Ishak 
Gambar oleh Zulkipli Putra

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan,Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Dr A Rahman Mokhtar,54., yang juga ADUN Kuala Besut, meninggal dunia di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu jam 10.18 pagi tadi.

Beliau meninggalkan seorang balu,Azizah M Omar,53 serta empat anak tiga perempuan dan seorang lelaki. Menurut Pegawai Pejabat Penyelaras DUN Kuala Besut,Maliki Jusoh Allahyarham dimasukkan ke HSNZ pada 21 Jun lalu dipercayai mengalami masalah jantung.

Sebelum itu, Allahyarham dikejarkan ke Hospital Besut selepas mengalami sakit dada dan kesukaran bernafas. Allahyarham bertanding pada PRU13 bagi DUN Kuala Besut dan menang kerusi berkenaan dengan menewaskan calon PAS Napisah Ismail.

Beliau kemudian dilantik semula sebagai Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO) dalam pentadbiran YAB Menteri Besar Terengganu, Dato’Seri Ahmad Said bulan lalu.

Allahyarham yang juga Setiausaha UMNO Bahagian Besut adalah anak nelayan dilahirkan di Pulau Perhentian menjaadi orang pertama menjadi doktor perubatan dari pulau pelancongan terkenal itu.

Maliki berkata, jenazah Allahyarham akan dibawa pulang dari Kuala Terengganu seleps dimandikan untuk dikembumikan di tanah perkuburan Islam Kampung Telok,Bayu,Kuala Besut.

Orang ramai khasnya penduduk daerah Besut dijemput menyertai solah jenazah yang akan diadakan di Masjid Kampung Teluk Bayu selepas solat zohor.