Halaman

12 October 2013

Perkasa mahu tarik belia sertai Umno

Oleh: Kamarudin Mat Akib 

Perkasa mahu menarik seberapa ramai golongan belia menyertai Umno bagi mengukuhkan parti itu dan Barisan Nasional (BN) sebagai persiapan awal menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU 14).

Ketua Penerangan Perkasa Terengganu, Fakhrul Azman Abu Bakar, berkata pihaknya terpanggil untuk berbuat demikian lebih awal bagi memastikan golongan belia tidak ditarik menyertai pembangkang.

 “Lebih baik golongan muda ini ditarik menjadi ahli Umno lebih awal dan didedahkan dengan pelbagai program yang boleh menarik minat mereka menyokong kerajaan supaya mereka tidak terpengaruh untuk memihak kepada pembangkang.

“Saya bimbang jika mereka dibiarkan begitu saja pihak pembangkang akan mengambil kesempatan menghasut belia membenci kerajaan dan ini akan memberi impak yang besar kepada kerajaan dan BN pada PRU14 nanti,” katanya.

Beliau berharap niat murni pihaknya membantu memperkasakan Umno itu disambut baik semua pihak dan bantuan yang sewajarnya diberikan bagi merealisasikan hasrat tersebut.

 “Perkasa juga berharap NGO lain akan mengambil tindakan yang sama bagi membantu mengukuhkan Kerajaan BN yang diterajui Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said,” katanya.