Halaman

08 October 2013

YB Khairy sangkal dakwaan salah guna jentera kerajaan

Oleh: Aida Abd Rahman

Ketua Pemuda Umno, YB Khairy Jamaluddin menyangkal tuduhan pencabarnya Syed Rosli Syed Harman Jamallulail yang mendakwa beliau menyalahgunakan jentera kerajaan untuk berkempen bagi pemilihan Umno, tidak lama lagi.

Beliau berkata, tuduhan itu menunjukkan Syed Rosli tidak faham bahawa Pemuda Umno dan belia tidak boleh berpisah kerana ramai di kalangan anggota-anggota persatuan belia juga adalah anggota Pemuda Umno.

“Pemuda Umno dan belia tidak dapat dipisahkan, malah ramai di kalangan Pemuda Umno juga merupakan ahli persatuan belia.

“ Jadi apabila saya turun sebagai menteri, saya juga mahu jumpa dengan pemimpin2 muda, belia yang mana juga terdiri dari pemuda-pemuda Umno," katanya, di Kuala Terengganu, baru-baru ini.

Katanya, sebagai Menteri Belia dan Sukan, beliau mengaadakan pertemuan dengan pemimpin-pemimpin belia yangf juga terdiri dari ahli Pemuda Umno dan perwakilan.

 “Kalau itulah bahan untuk kempen saya rasa dia kena cari bahan lainlah. Cakaplah pasal kebaikan diri dia, rekod kepimpinan , mungkin dia tiada rekod kepimpinanlah, sebab itulah dia terpaksa cakap benda macam ini, sebab itu bagi saya buang masalah sahajalah hendak layan orang macam ini,” katanya.

YB Khairy berkata, Syed Rosli sepatutnya menggunakan bahan lain untuk berkempen seperti kebaikan dan rekod kepimpinan yang pernah beliau lakukan tanpa perlu memburukkan calon lain.

 “Ramai di kalangan perwakilan juga terdiri di kalangan belia. Nak kata saya kempen atas pentas kerajaan itu tidak betul kerana kita panggil untuk jumpa dengan pemimpin muda, tetapi oleh kerana isu semasa adalah pemilihan, jadi saya terangkanlah soal pemilihan, apa tanggungjawab kita, tanggungjawab perwakilan, jadi saya nampak beliau tidak faham sangat konsep belia dengan pemuda ini,” katanya.