Halaman

15 July 2013

Kredibiliti calon BN mantap

Oleh: Suriati Ali dan Nurul Suraya Abd Sukor

Pengundi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut perlu yakin dengan kredibiliti dan kemampuan calon Barisan Nasional (BN) Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman, 37 bagi membangunkan DUN Kuala Besut sekiranya beliau memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) yang akan diadakan tidak lama lagi.

Kemampuan anak jati Kuala Besut ini tidak perlu dipertikaikan di mana beliau pernah dua kali menerima Anugerah Khidmat Cemerlang Jabatan pada tahun 2006 dan 2011 ketika bertugas sebagai Pengarah Bahagian Korporat, JPS, Putrajaya.

Beliau juga pernah menerima Anugerah Pencetus Idea 2010 atas kebijaksanaan beliau memberikan idea kreatif dan inovatif terutama dalam menyelesaikan masalah dihadapi masyarakat berkaitan dengan jabatan.

Kecermerlangan beliau ketika bertugas sebagai Jurutera Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) membuktikan beliau sebagai individu dan pemimpin cemerlang.

Justeru itu, kelebihan tersebut akan dimanfaatkan sepenuhnya untuk membangunkan Dun Kuala Besut bermula dari Pengkalan Sentul hingga ke Pachakan. Selain komited ketika bertugas, Tengku Zaihan juga mempunyai peribadi diri yang menyenangkan, tidak sombong, tidak meninggi diri, jauh sekali bermegah-megah.

Ketika berkhidmat di JPS Besut, beliau amat mesra dan rapat dengan semua kakitangan termasuk kakitangan bawah.

 Antara sumbangan beliau di Dun Kuala Besut ialah beliau merupakan arkitek pembinaan Taman Rekreasi JPS Sungai Jertih, selain berusaha memulihkan sistem pengairan sawah padi di skim Pelagat dan Pengkalan Nangka.

Justeru itu, masyarakat di Dun Kuala Besut perlu membuat pilihan yang bijak dan tepat dengan memberikan undi mereka kepada Tengku Zaihan pada pilihan raya kecil yang akan diadakan pada 24 Julai 2013 nanti.