Halaman

17 December 2011

Pertandingan asyura KWDI pupuk muafakat

Oleh: Aida Abd Rahman

Semangat muafakat dan keceriaan berjaya dipupuk pegawai dan kakitangan Kelab Wisma Darul Iman (KWDI) yang bergotong- royong mengacau bubur asyura sempena sambutan Hari Keluarga 2011 kelab itu, di Stadium Tertutup Gong Badak, Kuala Terengganu, petang semalam (16 Disember).



Acara yang julung kali diadakan di perkarangan stadium berkenaan sebagai meraikan ketibaan bulan Muharam 1433 Hijrah yang turut sinonim dengan penyediaan bubur asyura di kalangan masyarakat Islam di seluruh dunia.
Lebih 1,000 kakitangan daripada sepuluh kelab yang bernaung di bawah KWDI menggembeleng tenaga menyertai acara memasak asyura yang mengambil masa lebih lima jam sebelum dua juri bertindak mengambil markah bagi asyura paling sedap berjaya disediakan peserta.

Kelab Tigers muncul juara, manakala Perbendaharaan mendapat tempat kedua dan ketiga menjadi milik pasukan Lebah. Masing-masing membawa pulang RM300, RM200 dan RM100.



Pengerusi KWDI yang juga Setiausaha Kerajaan negeri, Dato’ Mazlan Ngah turut meluangkan masa menyertai acara itu sambil beramah-mesra dengan pegawai dan kakitangan.

Pada sebelah malam dan keesokannya, kesemua ahli KWDI meneruskan program tahunan itu dengan menyertai pertandingan karaoke, sukaneka serta acara cabutan bertuah yang menyediakan 210 hadiah termasuk sepuluh hadiah `grand finale'.

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said dan isteri, To’ Puan Seri Hajah Norliza Mahmud turut meluangkan masa ke sambutan itu dan menyampaikan hadiah kepada dua pemenang utama cabutan bertuah yang berupa motosikal berharga lebih RM6,000 seunit.