Halaman

08 August 2012

ADUN Hulu Besut bersama Wanita turun padang


Nawi menyampaikan sumbangan kepada seorang pesakit

Oleh: Mohammad Ishak 

Ramadan bukan bulan untuk berehat sebaliknya lebih banyak aktiviti dan program berfaedah boleh dilakukan bagi meningkatkan amalan selain membantu mereka yang sentiasa memerlukan bantuan.

Itulah yang dialkukan oleh Wanita Umno Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Hulu Besut apabila mereka turun padang menjelajah kampung unuk menjengok golongan kurang bernaasih baik untuk diagihkan sumbangan.

Program Ziarah Ramadan itu bertambah menarik apabila ADUN Hulu Besut,Nawi Mohamad bersama pergerakan itu bergerak dari rumah ke rumah yang dikenalpasti hidup dalam kedaifan dan kesusahan.

Sempena program itu, mereka secara berkumpulan bergerak dari rumah ke rumah dan menyamaikan sumbangan kepada penduduk di kawasan berkenaan.

Nawi berkata, amalan yang dilakukan oleh Wanita Umno amat baik dan satu usaha murni untuk membantu golongan yang memerlukan pertolongan terutama bagi persiapan Aidilfitri tidak lama lagi.

Katanya, selain berpeluang beramah mesra ahli parti juga dapat mengenali kehidupan penduduk yang hidup dalam serba kekurangan dan perlu diberikan bantuan.

Menurutnya, beliau menyokong usaha yang dilakukan oleh pergerakan wanita mengadakan program seperti itu kerana ia berjaya mendekatkan orang ramai dengan jentera parti.

Malah,katanya, Puteri Umno juga turut mengadakan program turun padang pada setiap Ramadan sebagai usaha mendampingi pengundi muda di kawasan itu.