Halaman

07 August 2012

Ukom rai petugas media

Oleh: Suriati Ali

Kira-kira 50 petugas media terdiri daripada wartawan dan jurugambar dari pelbagai agensi diraikan Unit Komunikasi Negeri (Ukom) dalam Majlis Berbuka Puasa di Hotel Felda Ressidence, Kuala Terengganu, kelmarin.



Majlis yang turut disertai ketua-ketua biro dan para blogger itu mampu mengeratkan hubungan antara pengamal media dan Ukom serta menghargai peranan golongan itu dalam menyampaikan maklumat kepada rakyat.

Pelbagai juadah menjadi pilihan tetamu yang hadir, antaranya nasi arab, daging kambing panggang, mee mamak, pengat pisang, ais cendol dan tidak ketinggalan bubur lambur.

Pengarah Ukom, Haji Shamsudin Sulong meminta pengamal di negeri ini menyalurkan informasi yang tepat dan benar bagi menambah keyakinan rakyat terhadap kepimpinan negeri serta negara amnya.

“Saya mengharapkan semua rakan media, wartawan memainkan peranan menyalurkan setiap perkara dan apa sahaja yang betul-betul benar mengenai isu semasa dan kepimpinan negeri kepada masyarakat,” katanya.

Haji Shamsudin turut mengingatkan setiap insan yang bergelar umat Islam sewajarnya menggandakan perbuatan dan amalan mulia supaya mendapat ganjaran berganda daripada yang Maha Esa sempena bulan yang penuh barakah ini.