Halaman

07 September 2012

Harga rumah PMINT berpatutan

Oleh: Suriati Ali
GAMBAR OLEH ZULKIPLI PUTRA

Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (PMINT) terus berusaha membangunkan kemudahan perumahan dengan harga berpatutan di Pulau Duyung, Kuala Terengganu yang lebih selesa dan kondusif.

Harga yang ditawarkan bagi setiap unit bergantung kepada jenis rumah iaitu rumah kos rendah ditawarkan pada harga RM42,000 dan rumah mampu milik pula RM62,000.

Pengurus Besar PMINT, Dato’ Haji Osman Muda (gambar) berkata, permohanan terhadap projek perumahan yang dibina secara berperingkat-peringkat di Pulau Duyong itu sangat menggalakkan tetapi terpaksa ditapis dengan mengutamakan penduduk setempat.

“Apa yang membanggakan projek pertama mengandungi 120 unit rumah mampu sudah pun didiami sepenuhnya sejak lima tahun lalu.

“Projek kedua melibatkan 176 unit dengan keluasan 844.75 kaki persegi pula sudah siap sepenuhnya, akhir tahun lalu, mereka yang terpilih dijangka mendiaminya selepas mendapat kelulusan Sijil Layak Menduduki (CF),” katanya.

Katanya, pihaknya tidak jemu berusaha dengan memberi pelbagai kemudahan kepada masyarakat, termasuk berkaitan rumah perkedaian, tempat letak kereta dan sebagainya.

“Kita membina rumah dengan harga berpatutan bagi memastikan penduduk di Terengganu memiliki kediaman yang lebih selesa dengan suasana kondusif,” katanya.