Halaman

06 September 2012

Lebih 20,000 hadir majlis raya bersama PM

Oleh: Kamarudin Mat Akib dan Haji Mohamad Ishak
GAMBAR OLEH ZULKIPLI PUTRA

Dato' Seri Mohd Najib menggandar cenderahati berupa makanan tradisional hasil nukilan JKKK kawasan dan penduduk Kampung Jabi.

Lebih 20,000 penduduk sekitar Parlimen Setiu dan Besut membanjiri padang bola Kampung Tok Lebai, Jabi, bagi menghadiri majlis sambutan Aidilftri bersama YAB Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, yang disambut dengan penuh meriah dan kehormatan kepada pemimpin kesayangan rakyat itu.

Penduduk kampung keluar beramai-ramai bagi mendengar amanat Perdana Menteri.

Sambutan luar biasa dan meriah terhadap kunjungan pemimpin nombor satu itu pasti menyebabkan Perdana Menteri boleh tidur lena malam ini.

“Kalaulah bendera yang dipacak di sepanjang jalan dari Pengkalan TUDM Gong Gedak (tempat pesawat Perdana Menteri mendarat} hingga ke tapak majlis ini diadakan, tiada satu pun bendera lain (parti pembangkang).

Apa yang dibincangkan oleh Menteri Besar Terengganu, Dato' Seri Haji Ahmad Said dan Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najid sehingga kedua-dua pemimpin Barisan Nasional itu ketawa besar.




“Sampai di sini pula melihat ramai orang hingga penuh sesak dalam khemah yang begini besar…Bila bersalam dengan genggaman yang erat, barangkali saya tidur ‘jenera” (nyenyak) malam ini,” katanya ketika berucap pada majlis tersebut sambil diiringi tepukan gemuruh rakyat Terengganu yang berhimpun sejak awal pagi bagi meraikan kehadiran pemimpin kesayangan mereka.

Turut hadir pada majlis itu, Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said; Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah; Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan saf kepimpinan Barisan Nasional (BN) Terengganu.



Secara berseloroh Perdana Menteri berkata, beliau tidak kisah walaupun jarinya berasa sakit kerana digenggam teralalu kuat oleh orang ramai, asalkan ia diterjemahkan dengan undi kepada calon Barisan Nasional pada pilihan raya akan datang.

Dato’ Seri Mohd Najib berkata, berdasarkan sambutan meriah dan kehadiran luar biasa penduduk di Setiu dan Besut, beliau yakin BN dapat mengekalkan kedua-dua kerusi Parlimen tersebut pada pilihan raya umum akan datang.

Selain itu, katanya, semua empat kawasan Dewan Undangan Negeri di Parlimen Setiu dan Besut juga dapat dipertahankan dan kerusi berkenaan akan dimenangi BN sampai bila-bila.