Halaman

27 November 2012

JKNT adakan majlis pelancaran kutipan derma kemanusiaan

Oleh: Noraini Jusoh

Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu (JKNT) akan mengadakan Majlis Pelancaran Kutipan Derma Kemanusiaan Palestin 2012 bertempat di Wisma Persekutuan, khamis ini.

Program anjuran JKNT dengan kerjasama Kelab Sukan dan Kebajikan (KESUKES) tersebut bakal dirasmikan Pengarah JKNT, Dr. Haji Anwa Sulaiman merangkap Yang Dipertua KESUKES.

Timbalan Pengarah Kesihatan Negeri (Kesihatan Awam), Dr. Haji Mohd Jusoh berkata, majlis pelancaran program terbabit akan bermula seawal jam 8.30 pagi bertempat di Bilik Mesyuarat Utama, JKNT yang terletak di Tingkat 5, Wisma Persekutuan, Kuala Terengganu.

"Dalam aturcara awal program tersebut selain ucapan oleh pengerusi Kutipan Derma Tabung Kemanusiaan Palestin 2012, turut berlangsung majlis penyempurnaan gimik pelancaran dan penyampaian replika tabung kutipan derma bagi membantu warga Palestin,” katanya.

Difahamkan, mangsa kekejaman Israel di Gaza tidak mengira peringkat umur dan lebih menyedihkan kanak-kanak yang tidak bersalah turut menjadi mangsa.

Akhbar dan media seringkali melaporkan pelbagai bentuk kekejaman dilakukan rejim Israel terhadap penduduk disana yang sekaligus merampas hak keamanan dan kebebasan mereka di tanah air sendiri.