Halaman

29 November 2012

Wanita, Pemuda, Puteri ikrar pertahan Putrajaya

Ketiga-tiga saya Umno berikrar untuk mempertahankan Putrajaya agar ia tidak terlepas ke tangan pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU 13).

Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno menegaskan mereka tidak rela melihat negara muflis, maruah bangsa dipijak, berlaku kekacauan di merata tempat dan akhirnya negara tergadai dan dikuasai pihak asing.

Ketiga-tiga pergerakan yang menjadi tonggak Umno itu yakin hanya Barisan Nasional (BN) yang memiliki rekod pentadbiran lebih 50 tahun mampu membela nasib rakyat serta memacu negara ke tahap yang lebih tinggi setanding dengan jiran-jiran di rantau Asia.

Hasrat yang impian ahli-ahli pergerakan tersebut disuarakan melalui pemimpin mereka, Dato’ Seri Sahrizat Abdul Jalil (Wanita), Khairy Jamaluddin Abu Bakar (Pemuda) dan Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirin (Puteri) pada Perhimpunan Agung Wanita, Pemuda dan Puteri Umno 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra.

Dengan kelantangan suara ketiga-tiga pemimpin itu dan iltizam tinggi untuk berbuat demikian kita yakin mereka akan bekerja gigih pada PRU 13 nanti bagi memastikan kemenangan BN.

Mereka pastinya berjuang hingga ke titisan terakhir tanpa mengharapkan balasan bagi memastikan BN terus memerintah negara demi masa depan penduduk negara ini dan generasi akan datang.

 Sesungguhnya Wanita, Pemuda dan Puteri tidak rela melihat negara ini terlepas ke tangan pembangkang yang dikuasai PKR dan DAP manakala Pas menjadi kuda tunggangan.

Mereka tidak mahu pemimpin yang tidak bermoral dan gila kuasa menerajui tampuk pemerintahan negara ini. “Semangat Wanita Umno terus membakar di setiap pelosok negara.

Walaupun semboyan rasmi ditiup, Wanita Umno terlebih dulu mengorak langkah dalam barisan rapat menuju medan perang,” semangat ucapan Dato’ Seri Shahrizat.

Kita semua memang mengharapkan gabungan tenaga ketiga-tiga sayap tersebut akan memantapkan jentera Umno, seterusnya membolehkan pelbagai strategi diatur bagi memastikan kemenangan BN pada PRU 13. HIDUP UMNO! Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh.