Halaman

29 January 2013

Murid SK Pulau Perhentian turut terima bantuan persekolahan


YB Dr A Rahman Mokhtar bersama murid SK Pulau Perhentian

Oleh: Mohammad Ishak 

Bantuan Awal Persekolahan yang diperkenalkan kerajaan tidak terbatas kepada pelajar di bandar dan kawasan pedalaman malah mereka yang tinggal di pulau juga turut mendapat manfaat daripada bantuan berkenaan.

Murid Sekolah Kebangsaan Pulau Parhentian, dekat Besut, adalah antara anak nelayan yang turut merasai bantuan awal persekolahan yang mula diperkenalkan tahun ini.

Seramai 158 murid sekolah berkenaan semalam menerima bantuan berkenaan yang disampaikan oleh
Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan,Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri, Dr A \Rahman Mokhtar yang juga ADUN Kuala Besut.

Majlis yang berlangsung di dewan sekolah itu turut dihadiri Pengarah Pelajaran Terengganu,Zakaria Hussin dan Pegawai Pelajaran Daerah Besut, Abdul Halim Hassan serta ibu bapa murid terbabit.

Dr A Rahman berkata, pengagihan bantuan kepada murid sekolah berkenaan lewat dilaksanakan kerana kesukaran untuk pergi pulau pelancongan itu disebabkan musim tengkujuh yang baru berakhir di negeri ini.

Katanya, penduduk pulau yang sebahagian besar bekerja nelayan tidak pernah diabaikan kerajaan sebaliknya mereka menndapat nikmat dan peluang sama seperti mereka yang tinggal di tanah besar.

Beliau berkata, bantuan persekolahan itu diharap dapat membantu meringankan beban ibu bapa dalam mengurus persekolahan anak-anak.

Mengenai pembangunan pulau pelancongan itu, Dr A Rahman berkata, pelbagai projek sudah dan sedang dilakaksanakn untuk faedah penduduk di pulau peranginan tersohor itu.