Halaman

27 January 2013

PRU13 semarakkan TMT

Datuk Abdul Rahin
Oleh: Aida Abd Rahman

Demam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang bakal melanda seluruh negara tidak lama lagi, dijangka tidak menjejaskan sasaran kedatangan pelancong ke negeri ini sempena Tahun Melawat Terengganu (TMT) 2013.

 Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan negeri Datuk Abdul Rahin Mohd Said berkata, kerajaan negeri yakin sambutan pelancong ke negeri ini tidak terjejas walaupun musim PRU13 yang semakin hampir, sebaliknya situasi itu mungkin memberi impak lebih positif dan menambah kemeriahan sambutan TMT 2013.

"Saya percaya, secara keseluruhannya TMT 2013 tidak akan emmberi kesan negatif atau menjejaskan aktiviti TMT 2013 sebagaimana yang kita rancangkan menerusi 34 acara utama di seluruh Terengganu.

“Musim PRU13 ini hanya banyak melibatkan ahli politik, Cawangan, Dewan Undangan Negeri dan juga Bahagian serta negeri, malah tidak mengganggu tugas jabatan kerajaan yang lain dalam menguruskan persiapan dan memeriahkan TMT," katanya.

Datuk Abdul Rahin juga menjangkakan PRU13 mampu menjadi satu daya tarikan baharu kepada pelancong dari luar negara untuk melihat proses pemilihan pucuk pimpinan secara demokrasi itu berlangsung dengan lebih dekat.

Sempena TMT 2013, Terengganu menyasarkan sejumlah 4 juta pelancong akan berkunjung ke negeri ini.