Halaman

17 June 2013

Sukaneka rakyat pemuda meriah


Acara mencari gula-gula dalam tepung menarik perhatian orang ramai 


Oleh: Mohammad Ishak 

Pelbagai acara menarik yang diadakan sempena sukaneka rakyat anjuran Kelab Belia Pemuda Pemimpin Inovasi Nasional yang gerlangsung di Kampung Alur Keladi dalam DUN Hulu Besut memeriahkan penyertaan penduduk setempat.

Program sehari bertujuan merapatkan hubungan komuniti selepas menghadapi PRU13 mengembalikan semula hubungan persaudaraan antara penduduk kampung berkenaan.

Antara acara menarik termasuklah pakaian beragam, tarik tali, mencari gula-gula dalam tepung, berlari dalam kain sarung, tiup belon, berebut kerus.menganyam ketupat dan mengukur kelapa.

Usaha yang dilakukan oleh persatuan belia berkenaan mendapat pujian ADUN Hulu Besut,Nawi Mohamad kerana ia berjaya mengumpul masyarakat pelbagai peringkat usia.

Katanya, menerusi acara berkenaan peserta dapat berinteraksi antara satu sama lain dan mampu menjalin hubungan persaudaraan dan kekeluargaan.

Nawi yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Asas Tani berharap, lebih banyak badan bukan kerajaan (NGO) tanpil mengadakan aktiviti berbentuk kemasyarakatan bagi memupuk semangat perpaduan dikalangan komuniti.